صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

ره آورد بعثت از منظر نهج البلاغه

روزی از روزهایی که پیامبراکرم(ص) در غار مشغول مناجات و دلدادگی بود، صدایی شنید:

" یا محمد اقرا"؛ او شگفت زده گفت: چه بخوانم؟ شنید: ای محمد!

" اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرا  و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم."( علق/5-1) ؛بخوان به نام پروردگارت که - جهان را- آفرید. همان که انسان را از خون بسته ای خلق کرد. بخوان که پروردگارت از همه بزرگوارتر است، همان که به وسیله قلم تعلیم نمود و به انسان آنچه را نمی دانست، یاد داد.

ادامه مطلب ...

چهل حدیث گهربار از امام زمان؛عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف

وَ أَمّا ظُهُورُ الْفَرَجِ فَإِنَّهُ إِلَى اللّهِ عَزَّوَجَلَّ، کَذَبَ الْوَقّاتُونَ. وَ أَمّا قَوْلُ مَنْزَعَمَ أَنَّ الْحُسَیْنَ(علیه السلام) لَمْ یُقْتَلْ، فَکُفْرٌ وَ تَکْذیبٌ وَ ضَلالٌ:

امّا ظهور فرج، موکول به اراده خداوند متعال است و هر کس براى ظهور ما وقت تعیین کند دروغگوست. و امّا گفته کسانى که پنداشته‌اند امام حسین(علیه السلام) کشته نشده، کفر و دروغ و گمراهى است.


ادامه مطلب ...

آیه ای از قرآن کریم درباره امام زمان (عج) + تفسیر

وَلَئِنْ أَخَّرْنَا عَنْهُمُ الْعَذَابَ إِلَى أُمَّةٍ مَّعْدُودَةٍ لَّیَقُولُنَّ مَا یَحْبِسُهُ أَلاَ یَوْمَ یَأْتِیهِمْ لَیْسَ مَصْرُوفًا عَنْهُمْ وَحَاقَ بِهِم مَّا کَانُواْ بِهِ یَسْتَهْزِؤُونَ ( هود / 8 )


و اگر چند گاهی عذابشان را به تاخیر بیفکنیم می پرسند : چه چیز مانع آن شده است ؟ آگاه باشید چون عذابشان فرا رسد ، آن را باز نگردانند ، و آنچه مسخره اش می کردند آنان را در بر خواهد گرفت

ادامه مطلب ...

پرتوى از سیره و سیماى امیرالمؤمنین على(علیه السلام)

امیرالمؤمنین على(علیه السلام)، چهارمین پسر ابوطالب، در حدود  بیست و سه سال پیش از هجرت در مکّه معظّمه، از مادرى بزرگوار و باشخصیّت، به نام فاطمه، دختر اسد بن هشام بن عبدمناف ، روز جمعه سیزده رجب در کعبه به دنیا آمد.

ادامه مطلب ...

عظمت و هیبت امام جواد (ع) در مقابل مامون عباسی

سیره عملی امام محمد تقی (علیه السلام) به عنوان امام و جانشین رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و حجت خدا بر خلق، سرشار از سنت و ارزشهای ناب الهی است که در طول حیات گهربار خویش سعی در برپایی و احیای آن ارزش ها داشته است که به بخشی از این سیره عملی آن بزرگوار اشاره می کنیم.


ادامه مطلب ...

ولادت حضرت امام محمدتقی، جواد الائمه(ع)

والاترین استعداد معنوی انسان، خدایی شدن اوست. اگر آدمی نفس خویش را از آلودگی­ها پیراسته کند، پا از مقام فرشتگان، فراتر می­نهد و آینه­دار خداوند می­شود و به رنگ و بوی پروردگار درمی­آید. از آن جمله، چون خداوند، اهل جود و سخاوت می­شود. امام جواد(ع)، این­گونه بود؛ همانند پروردگارش جواد و سخی.


ادامه مطلب ...

شهادت حضرت امام علی النقی الهادی (ع) تسلیت باد

محمّد بن حسن علوى حکایت کند:
در زمان طفولیّت به همراه پدرم جلوى درب ورودىِ ملاقات کنندگان متوکّل عبّاسى ایستاده بودم و جمعیّت انبوهى از اقشار مختلف نیز آماده ورود و ملاقات بودند.
در این بین ، خبر آوردند که حضرت ابوالحسن ، امام هادى علیه السلام مى خواهد وارد شود.


ادامه مطلب ...

ولادت حضرت امام محمد باقر (ع) مبارک باد

ابی جارود گوید: به امام باقر علیه السلام عرض کردم : ای فرزند رسول خدا! آیا شما دوستی و دلباختگی و پیروی مرا نسبت به خود می دانید؟ امام علیه السلام : آری . عرض کردم : من از شما پرسشی دارم که می خواهم به من پاسخ دهید زیرا چشمم نابینا است و کمتر راه می روم و همیشه نمی توانم شما را زیارت کنم .

ادامه مطلب ...

چهل حدیث از امام هادی (ع)

قالَ الإمامُ الهادى علیه‏السلاماُذْکُـرْ حَسَـراتِ التَّـفْریـطِ بِـأَخْـذِ تَقْـدیمِ الْحَـزْمِ. 

امام هادى علیه‏السلام فرمودحسرت وپشیمانىِ‏کوتاهى درانجام‏کارها را به یاد آور و بـا تصمیم جــدّى و تدبیر جبـران کن.


ادامه مطلب ...