صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

یاری امام عصر ( عج ) با یاری امام حسین ( ع )

یکی از راه هایی که ائمه ( ع ) برای یاری امام زمان ( ع ) به ما آموخته اند ، کمک به حضرتش از طریق یاری امام حسین ( ع ) است. 

 

ادامه مطلب ...

توکل مومنان به خداوند متعال در قرآن

در مورد توکل مومنان به خداوند متعال در قرآن کریم آیات زیادی امده است که ما در این مطلب به تفسیر آیه ۱۲۲ سوره آل عمران می پردازیم : 

 

إِذْ هَمَّت طَّآئِفَتَانِ مِنکُمْ أَن تَفْشَلاَ وَاللّهُ وَلِیُّهُمَا وَعَلَى اللّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ ﴿۱۲۲﴾  

 

آن هنگام که دو گروه از شما بر آن شدند که سستى ورزند با آنکه خدا یاورشان بود و مؤمنان باید تنها بر خدا توکل کنند 

 

ادامه مطلب ...

امام زمان علیه السلام در کنار خانه کعبه

تکیه مى‌دهد به دیوار خانه‌ى کعبه، خودش را معرفى مى‌کند، چهار کلمه معرفى است، من به اختصار مى‌گویم، اما شما یک ماه باید فکر کنید: اول کلمه‌اى که مى‌گوید این است منم بقیة الله از آدم، این یکى؛ منم ذخیره از نوح، این هم دوم؛ منم مصطفى از ابراهیم؛ کلمه‌ى چهارم این است أنا صفوة من محمد. ما کلمه‌ى آخر را بگوییم: مصطفى از تمام عالم وجود، فقط پیغمبر خاتم است، عالم و آدم غربال شده از این غربال یک گوهر در آمده و آن گوهر مصطفى است؛ یگانه کسى که در عالم این حرف را مى‌زند اوست، اوست که مى‌گوید مصطفى از تمام عالمِ وجود، احمد است و من باز مصطفى از محمدم. 
 

 

 

منبع : دفتر مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمى وحید خراسانى

دعا در مورد فرج امام عصر (عج)

این دعا در مورد فرج امام عصر (عج) است و دعا کردن برای آن بزرگوار بدین دلیل است که خداوند زودتر امر فرج آن حضرت (عج) را اصلاح کند و فرج حضرت را تقدیر کند و دولت کریمه ی آن بزرگوار را بر پا کند. امام رضا (ع) فرموده است که این دعا را در قنوت نماز در روزهای جمعه بخوانید    

ادامه مطلب ...

بینا ترین نابینای کوفه

بصیرت در میان کوفیان مرده بوده و یا در سیاهچاله وحشت از مرگ و هراس از کشته شدن به دست پلید یزیدیان به اسارت رفته بود .دیگر چشمی جز به تاریکی عادت نداشت و دلی جز به آوای بدشگون حی علی الجحیم و الجهنم ابن نحس سعد و ابن زیاد در گناه شنوا نبود.آه کجایند عمارها! کجایند  مالک ها!

این بار نابینایی از تبار یاران علی علیه السلام این سکوت سهمگین وسیاهچاله را درهم شکست تا کوفیان رسم یاری را ازیاد نبرند و ره به سوی نور ببرند. 

  

ادامه مطلب ...

نعمت بودن امام عصر ( ع )

برای آنکه انسان بتواند در وادی شکر پروردگار قدم گذارد ، در درجه اول باید نعمت شناس باشد یعنی بداند خدا چه نعمت هایی را در اختیار او قرار داده است  

 

 

ادامه مطلب ...

نیایش زیبا از نهج البلاغه

پیشواى موحدان ، على (علیه السلام) در نیایشى والا چنین سروده است :   

 

 

 

ادامه مطلب ...