صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

شفا یافته ای مسیحی از درگاه امام رضا (ع)

آندره، شنید که کسی او را به نام صدا می کند.صدایی که از جنس خاک نبود آبی بود،آسمانی بود، آندره از خواب بیدار شدنگاهش بی تاب و هراسان به هر سو دوید، اما همه در خواب بودند.


ادامه مطلب ...

علی (ع) صاحب پرچم و امام امت او و امیرالمومنین

جابربن عبدالله انصاری روایت نموده حضور پیغمبر اکرم (ص) ذکر بهشت شد،پس پیامبر فرمودند اول کسیکه داخل بهشت میشود علی (ع) است .
پس ابودجانه گفت: ای رسول خدا آیا بهشت حرام است بر پیغمبران تا آنکه علی بر آن داخل شود ؟ فرمودند: بله مگر نمیدانی از برای خداوند پرچم و عمودی از نور است که آن را دو هزار سال قبل از آنکه آسمان و زمین را آفرید،آفریده و بر روی آن عمود نوشته شده "نیست خدایی جز خدای یگانه و محمد بهترین آفریده هاست و علی صاحب پرچم و امام امت او و امیرالمومنین است ".

تفسیر جامع ج6 ص 503


تفسیر آیه دوازدهم سوره حجرات

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا یَغْتَب بَّعْضُکُم بَعْضًا أَیُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَن یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتًا فَکَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَّحِیمٌ ﴿۱۲


اى کسانى که ایمان آورده‏اید از بسیارى از گمانها بپرهیزید که پاره‏اى از گمانها گناه است و جاسوسى مکنید و بعضى از شما غیبت بعضى نکند آیا کسى از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده‏اش را بخورد از آن کراهت دارید [پس] از خدا بترسید که خدا توبه‏پذیر مهربان است (۱۲)

 


ادامه مطلب ...

دو حدیث از امام عصر (عج)

حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف): أنا خاتم الأوصیاء و بی یدفع الله البلاء عن أهلی و شیعتی
من آخرین جانشین پیامبر هستم ، و به وسیله من است که خداوند بلا را از خاندان و شیعیانم دور       می سازد.
بحارالأنوار ، جلد 52 ، صفحه 30

أما وجه الانتفاع بی فی غیبتی فکالانتفاع بالشمس إذا غیبها عن الأبصار السحاب.
«... اما کیفیت انتفاع مردم از وجود من در زمان غیبت، همانند بهره بری آنان از خورشید است در هنگامی که ابرهای تیره آنرا بپوشانند».
بحار الأنوار، جلد 53، صفحه 181

میلاد نور بر شما مبارک باد

آقای ما! در عبور از گذر لحظه ها، در تپش مدام زمین و نگاه زهرآلود زمان، دستهای ما تو را می طلبد یا مولا! مهر در سراشیب جاده ی عمل زیر چرخهای سنگین ستم له میشود در نبودت! تو ما را رها نخواهی کرد و ما هر روز و هر ساعت و حتی هر ثانیه در آرزوی زیارت رخ چون خورشیدت، دست بر آسمان داریم و در محمل نیاز، از پروردگار بلند مرتبه، ظهور پرشکوه تو را تمنّا می کنیم! آقای ما! بیا که احساس نیازمند توست! پرنده ها در سلام صبحگاه خود تو را می خوانند و گلها به امید نوازشت رخ می نمایانند! بیا که دستهای نا توان ما در آرزوی یاوری تو مولا، شب و روز از گونه هامان قطرات شبنم را بر می چیند و لطافت باران را به جاده های عشق می پاشد، بلکه گلستانی بسازد از گلهای ناز و اطلسی که فرش راهت باشد و خاک قدمت! بیا که زمین تشنه ی محبت و سلام توست و زمان در نقطه ی انتظار ایستاده است..........


سخنى از امام حسین (ع) درباره صاحب الزمان (عج)

منا اثنا عشر مهدیاً اولهم امیرالمؤمنین على بن ابیطالب و آخر هم التاسع من ولدى و هو الامام القائم بالحق یحیى الله به الارض بعد موتها و یظهر به دین الحق على الدین کله ولو کره المشرکون

 له غیبتة یرتد فیها اقوام و یثبت على الدین فیها آخرون فیؤذون و یقال لهم متى هذاالوعد ان کنتم صادقین أما ان الصابر فى غیبته على الاذى و التکذیب بمنزلة المجاهد بالسیف بین یدى رسول الله صلى الله علیه و آله

امام حسین (علیه السلام) فرمود: دوازده مهدى از ما هستند اول آنها امیرالمؤمنین على بن ابیطالب (علیه السلام) و آخر آنها نهمین پسر من که قیام بر حق خواهد نمود و زمین را پس از مرگ آن زنده خواهد کرد، اوست که دین حق را بر سایر ادیان غلبه خواهد داد اگر چه مشرکان کراهت داشته باشند.

براى حضرت مهدى (علیه السلام) غیبتى است که عده اى در آن مدت گرفتار شک و تردید مى شوند ولى عده اى دیگر ثابت قدم و پابرجا خواهد ماند. و بعضى به این گروه مقاوم مى گویند که پس کى وعده الهى محقق مى شود، اگر راست مى گویید؟ به تحقیق کسى که بر اذیت و تکذیب دشمنان در عصر غیبت آن گرامى صبر کند، همانند مجاهد مسلحى است که در کنار رسول خدا (صلى الله علیه وآله وسلم) با دشمنان اسلام جنگیده است.

بحار الانوار ج 36، ص 385، ح 6 ؛ اکمال الدین، ص 317 ، ح 3؛  کفایة الاثر ص 232؛ مقتضب الاثر، ص 23؛ اعلام الورى ج 2، ص 194

شعبان ماه رسول خدا (ص)

ولادت سه نور ولایت بر شما مبارک

ماه میلاد سه پرچم دار عشق

دلبر و دلداده و دلدار عشق

ماه میلاد سه ماه عالمین

سید سجاد و عباس و حسین(ع)