صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

امام علی (ع) می فرمایند : چقدر عبرت زیاد است و عبرت گیرنده کم

کارهایی که به دنبال آن هستیم و شاید برای ما مهم نباشد که از چه راهی به دست بیاوریم و یا انجام دهیم, از راه حلال در انتظار ماست ولی همین کج اندیشی ها ما را به خسران و ضرر می کشاند و ممکن است با انجام کارهای حرام در لجنزار گناه و سردرگمی بیفتیم


در این نوشتار به حکایتی نقل شده از آیت الله سعادت پرور در این باره اشاره می کنیم :


ادامه مطلب ...

او جز من کسی را ندارد…شاید توبه کرد…

خدا: بنده ی من نماز شب بخوان و آن یازده رکعت است.
بنده: خدایا ! خسته ام! نمی توانم.
خدا: بنده ی من، دو رکعت نماز شفع و یک رکعت نماز وتر بخوان.
بنده: خدایا ! خسته ام برایم مشکل است نیمه شب بیدار شوم
خدا: بنده ی من قبل از خواب این سه رکعت را بخوان
بنده: خدایا سه رکعت زیاد است
خدا: بنده ی من فقط یک رکعت نماز وتر بخوان
بنده: خدایا ! امروز خیلی خسته ام! آیا راه دیگری ندارد؟
خدا: بنده ی من قبل از خواب وضو بگیر و رو به آسمان کن و بگو یا الله
بنده: خدایا!من در رختخواب هستم اگر بلند شوم خواب از سرم می پرد!
خدا: بنده ی من همانجا که دراز کشیده ای تیمم کن و بگو یا الله
بنده: خدایا هوا سرد است! نمی توانم دستانم را از زیر پتو در بیاورم
خدا: بنده ی من در دلت بگو یا الله ما نماز شب برایت حساب می کنیم
بنده اعتنایی نمی کند و می خوابد.
خدا: ملائکه ی من! ببینید من آنقدر ساده گرفته ام اما او خوابیده است چیزی به اذان صبح نمانده او را بیدار کنید دلم برایش تنگ شده است امشب با من حرف نزده
ملائکه: خداوندا! دوباره او را بیدار کردیم ،اما باز خوابید
خدا: ملائکه ی من در گوشش بگویید پروردگارت منتظر توست
ملائکه: پروردگارا! باز هم بیدار نمی شود!
خدا: اذان صبح را می گویند هنگام طلوع آفتاب است ای بنده ی من بیدار شو نماز صبحت قضا می شود خورشید از مشرق سر بر می آورد
ملائکه: خداوندا نمی خواهی با او قهر کنی؟
خدا: او جز من کسی را ندارد…شاید توبه کرد

علی علیه السلام شایسته ترین انسان برای فاطمه علیها السلام

امام صادق علیه السلام می فرمایند:

...لولا ان امیرالمؤمنین علیه السلام تزوجها لما کان لها کفو الی یوم القیامة علی وجه الارض آدم

 فمن دونه;

 به راستی اگر امیرالمؤمنین علیه السلام فاطمه علیها السلام را به ازدواج خود در نیاورده بود، تا

 روز قیامت بر روی زمین از آدم تا پس از آدم برای فاطمه علیها السلام همتایی نبود .

 خصال، ج 2، ص 414 .

تسبیح حضرت زهرا (س) از دیدگاه امام باقر (ع) و امام صادق (ع)

امام باقر (ع) می فرمایند :

خداوند در حمد و ستایش به چیزی بر تر از تسبیح فاطمه (س) عبادت نشده است.

کافی . ج 3 . ص 343.


و نیز ...


مرحوم صدوق از امام صادق (ع) نقل می کند : 

تسبیح حضرت زهرا (س) بعد از هر نماز، نزد من از هزار رکعت نماز مستحبی در هر روز محبوب تر است .

ثواب الاعمال . ص 196


لازم به ذکر است که یکى از تعقیبات نماز،تسبیحات حضرت زهرا(ع)است. یعنى‏ گفتن 34 مرتبه الله اکبر،33 مرتبه الحمدلله و 33 مرتبه سبحانه الله، پس‏از فراغت از هر نماز. این تسبیحات را رسول خدا(ص)به دخترش‏فاطمه (ع) تعلیم داد و بر گفتن آن،بسیار سفارش شده است و پاداش بسیاردارد.

هجوم به خانه حضرت فاطمه(س) در منابع اهل سنت (بخش سوم)

قالَتْ علیها السلام : وَاللّهِ یَابْنَ الْخَطّابِ لَوْلا إ نّى اکْرَهُ انْ یُصیبَ الْبَلاءُ مَنْ لاذَنْبَ لَهُ، لَعَلِمْتَ انّى سَاءُقْسِمُ عَلَى اللّهِ ثُمَّ اجِدُهُ سَریعَ الاْ جابَةِ.

حضرت به عمر بن خطّاب فرمود: سوگند به خداوند، اگر نمى ترسیدم که عذاب الهى بر بى گناهى ، نازل گردد؛ متوجّه مى شدى که خدا را قسم مى دادم و نفرین مى کردم.ومى دیدى چگونه دعایم سریع مستجاب مى گردید.

اصول کافى : ج ۱، ص ۴۶۰، بیت الا حزان : ص ۱۰۴، بحارالا نوار: ج ۲۸، ص ۲۵۰، ح ۳۰

 

ادامه مطلب ...

آشنایی با حدیث "لولاک لما خلقت الأفلاک"

لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی ما خلقتک و لولا فاطمه ما خلقتکما

اگر تو نبودى افلاک را خلق نمى‏کردم و اگر على نبود تو را خلق نمى‏ کردم و اگر فاطمه نبود هر دوى شما را خلق نمى ‏کردم. این روایت در کتاب مستدرک سفینة البحار شیخ على نمازى ج 3، ص 168 و ج 8، ص 243 و نیز در کتاب مجمع النورین ص187 موجود است. درباره نخستین قسمت این روایت در کتب مذکور گفته شده حدیث قدسى است.


 اللهم العن ظالمی و قاتلی فاطمة الزهرا سلام الله علیها


ادامه مطلب ...

بزرگ بانوی جهان

نویسنده‌ای مسیحی به نام "سلیمان کتّانی" در وصف فاطمه زهرا(س) کتابی به رشته تحریر درآورده که نام آن را "فاطمة الزهرا وَتَرٌ فی غِمد" گذاشته است. وی در این کتاب چنان پرشور و مشتاق می‌نویسد که اگر کسی از مسیحیت وی بی‌خبر باشد با اطمینان خاطر حکم به شیعی بودنش می‌دهد و گمان می‌کند او از شیعیان متعصب و دلداده حضرت زهرا(س) است.


ادامه مطلب ...

کلام پیامبر اکرم (ص) درباره حضرت فاطمه (س)

امرحضرت زهرا (س)برهمه حتی پیامبر(ص)وحضرت علی( ع) واجب است...

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرمایند:

(... یا علی انفذ لما امرتک به فاطمة فقد امرتها باشیاء امر بها جبرئیل علیه السلام ... ; ای علی! آنچه را فاطمه علیها السلام بدان امر می کند، انجام ده; زیرا من چیزهایی را به او امر کرده ام که جبرئیل علیه السلام به آنها امر کرده است .)

 بحارالانوار، ج 22، ص 484

 

 

 

قسمتی از عظمت حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه (س)

حضرت امام باقر(ع) در عظمت و جلالت مادرش فاطمه(س) مى فرمایند: 

 لقد کانت علیهاالسلام مفروضه الطاعه على جمیع من خلق اللَّه من الجن و الانس و الطیر و الوحش و الانبیا و الملائکه 

 اطاعت فاطمه علیهاالسلام بر تمام بندگان الهى حتى جن و انس، پرندگان و حیوانات، پیامبران و ملائکه واجب است

(عوالم، ج 11،ص 190، دلائل الامانه، ص 28)


 

هجوم به خانه حضرت فاطمه(س) در منابع اهل سنت (بخش دوم)

از میان کسانى که به خانه هجوم آوردند نام دو نفر به عنوان ضاربین و حمله کنندگان به حضرت فاطمه(علیها السلام) در تاریخ ذکر شده است،(عمربن خطاب) و( قنفذ)، و در بعضى منابع از(مغیرة بن شعبه ) نیز نام برده اند


ادامه مطلب ...

ما جزء کدام بندگانیم ؟

امام رضا (ع) می فرمایند :

بر نگین انگشتر حضرت عیسی (ع) این جمله منقوش بود : خوشا به حال بنده هایی که خدا را به خاطر خود خدا یاد کند و وای به حال بنده هایی که خدا را به خاطر هوای نفسش فراموش کند.

امالی صدوق . ص 458

نام امام علی علیه السلام در کتب الهی

یکی از سوالاتی که شاید به ذهن برخی از دوستان خطور کرده باشد این است که آیا به نام امام علی علیه السلام- در کتابهای الهی اشاره ای شده است؟در این نوشتار مختصر به این موضوع خواهیم پرداخت.


ادامه مطلب ...

داستان سگ یک یهودی که جامه دشمنان علی (ع) را درید

حضرت علی (ع) می فرمایند :

از گمان بد دوری کن، زیرا بدگمانی عبادت را از بین می برد و گناه ( انسان ) را بزرگ می سازد.

غرر الحکم . ج1 . فصل 5 (ایاک)، حدیث

ادامه مطلب ...

از کرامات امام هادی علیه السلام

أَلشّاکِرُ أسعَدُ بِالشُّکرِ مِنهُ بِالنِّعمَةِ الَّتی أوجَبَتِ الشُکرَ لَأَنَّ النِّعَمَ مَتاعٌ و الشُکرُ نِعَمٌ وَ عُقبی
شکرگزاری از نعمت، از خود نعمت بهتر است چون نعمت متاع دنیای فانی است و لکن شکر، نعمت جاودانه آخرت است.
(بحارالانوار، ج75، ص 365؛ تحف العقول، ص 483)

ادامه مطلب ...