صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

برآورده شدن حاجت شیعیان از دیدگاه امام صادق (ع)

امام جعفرصادق(صلوات الله وسلام علیه) فرمودند: اگرشیعیان ما را به درگاه خدا حاجتی باشد وخدا را سه مرتبه به خون مظلوم قسم بدهند, خداوند حاجت آن ها را برمی آورد.ممکن است دیر و زود بشود اما رد نمی شود, برآورده می شود. بعداز امام صادق پرسیدند که مظلوم کیست؟ فرمود:علی اصغر امام حسین (ع) است.چون خونی به عالم ریخته نشده که مظلوم تر از خون این شیرخواره باشد.

شفاعت امام زمان (عج) برای ما

سر این که شفاعت به مولای ما حضرت حجت (ع) اختصاص داده شده با اینکه همه اهل بیت (ع) روز قیامت شفیع هستند این است که شفاعت ایشان شامل کسانی که منکر مولای ما صاحب الزمان (عج) باشند نمی گردد.

ادامه مطلب ...

نیایشی از صحیفه سجادیه

خدایا تو ما را در روزیهامان به سوء ظن و در عمرهامان به طول أمل آزموده‏اى تا آنجا که ارزاق ترا از نزد روزیخواران طلب کردیم، و به سبب آرزوهاى دراز در عمرهاى طولانى معمرین طمع بستیم.

ادامه مطلب ...

علومی که مردم به آن نیاز دارنداز دیدگاه امام موسی بن جعفر (ع)

امام موسی بن جعفر (ع) فرمودند:      

علومی را که مردم به آن نیاز دارند در چهار چیز یافتم :

1. اول اینکه خدای خودت را بشناسی.

2. بشناسی که خداوند با تو چه کار کرده است.

3. بشناسی که خداوند چه چیزی از تو می خواهد.

4. وبشناسی که چه چیزی تورا از دینت خارج می سازد.

ویژگیهای اخلاقی امام حسن مجتبی (ع)

امام حسن (ع) از هر جهت حسن بود در وجود مقدسش نشانه های انسانیت متجلی بود. 

ادامه مطلب ...

بخشش و کرم حضرت جواد(علیه السلام)

یکى دیگر از خصوصیات بارز حضرت ، بخشش و عطاى ایشان است که همانند اجداد خود در این میدان گوى سبقت را از همگان ربوده است . حضرت مثل پدران خود تنها براى جلب رضاى پروردگار مسکین ، یتیم و اسیر را بر خانواده خود مقدم داشته و اطعام آنان را در درجه اول اهمیت قرار مى دادند تا جایى که غذایى براى خانواده شان باقى نمى ماند و در مورد لباس نیز بدین گونه عمل مى کردند.

بازهم شب جمعه و بازهم کربلا و بازهم عنایت ابولفضل العباس (ع)

شاعر دلسوخته و پرسوز و گداز جناب آقای حاج محمد علامه تهرانی در نقلی چنین فرمودند:در حدود چهل سال قبل، روز تاسوعا در خیابان خانی آباد تهران مجلس داشتم. برای رفتن به بازار، سوار تاکسی شدم. رانندة تاکسی که لباس سیاه دربرداشت، بنده را شناخت و با ابراز محبتی که به حقیر کرد، گفت: فلانی، داستانی واقعی را برای شما نقل می‌کنم


ادامه مطلب ...

کلامی از امام هشتم امام رضا (ع)

امام رضا (ع) فرمودند :

بیماری برای مومن پاک کننده گناهان اوست و رحمت الهی برایش محسوب می شود اما برای کافر عذاب و دوری از رحمت خداست.

حیله المتقین ص 235

دعا و درخواست انسان از خداوند در مشکلات و گرفتاری ها

سوره : الانعام / آیه : 63

قُلْ مَن یُنَجِّیکُم مِّن ظُلُمَاتِ الْبَرِّ وَالْبَحْرِ تَدْعُونَهُ تَضَرُّعاً وَخُفْیَةً لَّئِنْ أَنجَانَا مِنْ هَـذِهِ لَنَکُونَنَّ مِنَ الشَّاکِرِینَ

بگو: چه کسى شما را از تاریکیهاى خشکى و دریا [به هنگام درماندگى‏] مى‏رهاند؟ او را به زارى آشکارا و پنهانى مى‏خوانید که اگر ما را از این [ تاریکیها و رنجها] برهاند هر آینه از سپاسگزاران باشیم.

تفسیر آیه را در ادامه مطلب بخوانید

ادامه مطلب ...

کلامی از حضرت علی (ع)

امام علی ـ علیه السّلام ـ فرمود: 

« والذی فلق الحبه و برألنسمه، انّه لعهد النّبی الأمّی الیّ: انّه لا یحبّنی الّا مومن، ولا یبغضنی الّا منافق؛ قسم به کسی که دانه را شکافت، و انسان را آفرید، هر آینه عهدی است از پیامبر امی به من: که دوست ندارد مرا مگر مومن، و دشمن ندارد مرا مگر منافق. » . 

مستدرک حاکم ، ج2، ص 241


کلام پیامبر اکرم (ص) درباره حضرت علی (ع)

پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله و سلم ـ فرمود: ( برائه من النار حبّ علیّ ؛ تنها راه دوری از آتش جهنم، دوستی علی ـ علیه السّلام ـ است.(
و نیز فرمود: ( یا علی! طوبی لمن احبّک و صدق فیک، و ریل لمن أبغضک و کذب فیک؛ ای علی: خوشا به حال کسی که تو را دوست داشته و در حق تو صادق باشد، و وای بر کسی که تو را دشمن داشته و در حقّ تو کاذب باشد).
أم سلمه از پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله و سلم ـ نقل می کند که فرمود: (لا یحبّ علیاً منافق، و لا یبغضه مومن؛ منافق، علی ـ علیه السّلام ـ را دوست ندارد و مومن او را دشمن ندارد).

همان، ج3، ص 135.

 

میلاد حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) مبارک باد

پیامبر خدا (ص) :

مهمان چون بیاید روزیش را ( همراه خود) می آورد و چون بیرون رود، گناهان اهل خانه را از بین می برد.

کافی . ج 6 . ص 286

منفورترین صفت نزد خداوند متعال

حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله فرمود: 

من ادب آموخته خدا هستم و على(ع)، ادب آموخته من است. پروردگارم مرا به سخاوت و نیکى کردن فرمان داد و از بخل و سختگیرى بازَم داشت.

در نزد خداوند عزّوجلّ چیزى منفورتر از بخل و بد اخلاقى نیست. بد اخلاقى، عمل را ضایع مى‌کند، آنسان که سرکه عسل را.(مکارم الاخلاق،صفحه 17)

خیانتهای عمر به اسلام (2)

ابوبکر و عمر وبرخی از صحابه از رفتن به سپاه اسامه خودداری کردند و به بهانه اداره امور خلافت در مدینه ماندند با انکه پیامبر کسانی را که از سپاه اسامه عقب بمانند لعنت کرده بود.

 ر.ک.الملل والنحل شهرستانی ج 1 ص 29 والسقیفه نوشته ابوبکر احمدبن عبدالعزیزجوهری ص 74 و 75 –شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید خطبه 156 ج 9 ص 196و197.

 

ادامه مطلب ...