صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

شکرگزاری از دیدگاه امام صادق (ع)

حقیقت این است که شکرگزاری، به همین سادگی که بیان می کنیم نیست. به عبارت دیگر، شکرگزاری یک کار عبادی مهم است که باید اهمیت و روش درست آن را آموخت. درباره اهمیت شکرگزاری همین بس که مایه ثابت ماندن نعمتهای موجود ما و مایه زیاد شدن آنها می گردد و در مقابل، کفران نعمت یکی از شکلهای کافر بودن است.

 قَالَ أَمِیرُ الْمُوْمِنِینَ علیه السلام مَا أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَی عَبْدٍ نِعْمَةً فَشَکَرَهَا بِقَلْبِهِ إِلَّا اسْتَوْجَبَ الْمَزِیدَ فِیهَا قَبْلَ أَنْ یُظْهِرَ شُکْرَهَا عَلَی لِسَانِهِ (بحارالانوار، جلد 68، باب شکر(

 

ادامه مطلب ...

امام زمان (عج) در خطابه غدیر

آگاه باشید البتّه! آخرین امام زمان قائمِ "مهدی" است.

آگاه باشید او یاری کننده دین خداست.

 

ادامه مطلب ...

نیایش در هنگام تنگدستی در صحیفه سجادیه

اللهم إنک ابتلیتنا فی ارزاقنا بسوء الظن ، و فی اجالنا بطول الامل حتی التمسنا ارزاقک من عند المرزوقین ، و طمعنا بامالنا فی اعمار المعمرین .فصل علی محمد و آله ، و هب لنا یقینا صادقا تکفینا به من مؤنة الطلب و الهمنا ثقة خالصة تعفینا بها من شدة النصب .و اجعل ما صرحت به من عدتک فی وحیک ، و اتبعته من قسمک فی کتابک ، قاطعا لاهتمامنا بالرزق الذی تکفلت به ، و حسما للاشتغال بما ضمنت الکفایة له .فقلت و قولک الحق الاصدق و اقسمت و قسمک الابر الاوفی : و فی السماء رزقکم و ما توعدون .ثم قلت فو رب السماء و الارض إنه لحق مثل ما أنکم تنطقون .

  ادامه مطلب ...