صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

هشتم شوال سالروز جنایت تخریب بقیع توسط وهابیت ملعون + کلیپ دم نزنید

در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری پس از اشغال مکه ، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیزبن سعود روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر ،سرانجام آن را اشغال نموده ، مأمورین عثمانی را بیرون کردند و به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور هم چنین قبر ابراهیم فرزند پیامبر اکرم – صلی الله علیه و آله وسلم – قبور زنان آن حضرت ، قبر ام البنین مادر حضرت اباالفضل العباس علیه السلام – و قبر عبدالله پدر پیامبر و اسماعیل فرزند امام صادق – علیه السلام –  و بسیاری قبور دیگرپرداختند . 
ضریح فولادی ائمه بقیع را که در اصفهان ساخته شدهبود و روی قبور حضرات معصومین امام مجتبی ، امام سجاد ، امام باقر و امام صادق – علیهم السلامقرار داشت را از جا در آورده ، بردند. 
اما این اولین حمله آنان به مدینه نبود . آنان در سال 1221 هجری نیز یک بار دیگر به مدینه هجوم برده ، پس از یک سال و نیم محاصره توانسته بودند آن شهر را تصزف کنند و پس ازتصرف اقدام به غارت اشیای گرانبهای حرم پیامبر – صلی الله علیه و آله و سلم – وتخریب و غارت قبرستان بقیع نمودند .


برای دانلود و یا دیدن کلیپ بر روی عکس کلیک کنید


فضیلت بقیع

در فضیلت بقیع حدیث‏هاى متعدّدى از رسول خدا صلى الله علیه و آله نقل گردیده است. از جمله در حدیثى چنین فرمود:

 «یحشر من البقیع سبعون ألفاً على صورة القمر لیلة البدر»


ادامه مطلب ...

آگاهی امام جواد علیه ‌السلام از درون افراد

محمد بن علی هاشمی، یکی از مخالفان ولایت می گوید: بامداد روزی که امام جواد علیه ‌السلام با دختر مامون عروسی کرده بود خدمتش رسیدم و در آن شب دارویی خورده بودم که تشنگی به من دست داده بود و من نخستین کسی بودم که در آن صبح خدمتش رسیدم و نمی‌خواستم آب طلب کنم.

  

ادامه مطلب ...

عید فطر و جشن طاعت بر ره یافتگان ضیافت الهی مبارک

امیر المؤمنین(ع) در یکى از اعیاد فطر خطبه‏ اى خوانده‏ اند و در آن مؤمنان را بشارت و مبطلان را بیم داده ‏اند:
اى مردم! این روز شما روزى است که نیکوکاران در آن پاداش مى‏ گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مایوس و ناامید مى‏ گردند و این شباهتى زیاد به روز قیامت دارد. پس با خروج از منازل و رهسپارى به سوى جایگاه نماز عید، خروجتان را از قبر و رفتنتان را به سوى پروردگار به یاد آورید، و با ایستادن در جایگاه نماز، ایستادن در برابر پروردگارتان را یاد کنید، و با بازگشت‏به سوى منازل خود، بازگشتتان به سوى منازلتان در بهشت‏برین را متذکر شوید. اى بندگان خدا. کمترین چیزى که به زنان و مردان روزه‏دار داده مى‏شود، این است که فرشته‏اى در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا مى‏دهد و مى‏گوید: هان! بشارتتان باد، اى بندگان خدا که گناهان گذشته‏اتان آمرزیده شد! پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه بقیه ایام را بگذرانید؟


میزان الحکمه، محمدى رى شهرى، ج 7، ص 131-132

 

 

 

بهترین خصلت های دنیا و آخرت

پیامبر اکرم (ص) :

آیا شما را از بهترین خصلت های دنیا و آخرت خبر بدهم ؟

گذشت کردن از کسی که به شما ستم کرده است، پیوستن به کسی که از شما بریده است، خوبی کردن به کسی که به شما بدی کرده است و عطا کردن به کسی که از شما دریغ داشته و محرومتان نموده است.

الکافی، جلد 2، ص 107

علی مع الحق آخرین وصایای حضرت علی(ع) به علمدار کربلا

مولای متقیان علی(ع) در آخرین لحظات عمر شریف خود خواستند، همه به جز فرزندان فاطمه(س) از اتاق خارج شوند، در این هنگام حضرت عباس(ع) نیز برخاستند تا خارج شوند که حضرت علی(ع) خطاب به ایشان فرمودند: عباس! تو بمان. در کنار حسین بمان.

 

ادامه مطلب ...

اَللّهم العَن قَتلةَ اَمیر المُؤمِنین (ع)

مولا علی (ع) : اگر فرضا نه به بهشت امیدوار باشیم و نه از آتش جهنم ترسان ، ثواب و عقابی را عقیده نداشته باشیم ، باز شایسته است از پی سجایای اخلاقی برویم زیرا اخلاق پسندیده و ملکات فاضله است که ما را در زندگی به راه رستگاری هدایت می کند . الحدیث جلد 1 صفحه 37

به امید گوشه چشمی یا اباعبدالله علیه السلام

امشب که چشم های من گریان برای مولاست

از چه رو این دل من در هوس کرب و بلاست

روزها را که شمردم دیدم

110 روز دگر عاشوراست

زیباترین زیور اخلاقی

رسول اکرم(ص) در منقبت حضرت علی(ع) می فرمایند: «ای علی! خداوند تو را به زیوری آراسته که هیچ بنده دیگری را به آن زیور نیاراسته است و آن زیور در نزد خداوند متعال بسیار ارزشمند است و آن زُهد است. یا علی! خداوند تو را به گونه ای خلق کرده که نه تو چیزی از دنیا می اندوزی و نه دنیا از تو بهره ای می برد، دوستی بینوایان را بر تو بخشید، آن گونه که تو به پیروی آنان و آنان به امامت تو دلخوش هستند.

دانلود دعای جوشن کبیر با صدای حاج مهدی صدقی

دعای جوشَن کبیر دعایی پر فضیلت است برای شیعیان که در آن خدا به نام‌ها و صفات گوناگون که در آیات و روایات اسلامی آمده‌است خوانده می‌شود. خواندن این دعا در شب‌های قدر توسط شیعیان انجام می‌شود و بر این باورند که این دعا را جبرئیل به پیامبر اسلام آموزش داده‌است. این دعا از ۱۰۰ فصل تشکیل شده‌است که پس از پایان هر بخش، عبارت «سُبْحَانَکَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ» خوانده می‌شود. در جوشن کبیر، ۱۰۰۱ نام از نام‌هایی که مسلمانان برای خدا متصور هستند ذکر شده‌است. در روایتی از امام سجاد(ع) آمده است که ایشان از پدر بزرگوارشان و او از جدّ بزرگوارش حضرت رسول اکرم(ص) نقل فرموده است که:دعای جوشن کبیر از دعاهای معروف و بسیار با فضیلت است. این دعا از طرف خدا توسط جبرئیل امین به پیامبر اسلام(ص) آموخته شد. حضرت محمد(ص) در یکی از جنگ ها زره (جوشن) سنگینی را پوشیده بودو این باعث ناراحتی و به درد آمدن بدن مبارک حضرت شده بود. حضرت به درگاه خداوند دعا و استغاثه نمود، در این هنگام جبرئیل نازل شد و عرض کرد:خداوند سلام می رساند و می گوید:جوشن (=زره) را در آور و این دعا (دعای جوشن کبیر) را بخوان که این دعا برای تو و امتت مایة ‌امان است. پس دعای جوشن کبیر دعایی است که آن را جبرئیل از طرف خداوند به پیامبر اسلام(ص) یاد داده است. چون این دعا به جایجوشنی(زره) که به تن رسول خدا(ص) بود، آورده شد و تعلیم حضرتش دادند، به دعای جوشن کبیر( در مقابل جوشن صغیر که کوتاه تر است) معروف شد.

برای دانلود بروی عکس زیر کلیک کنید


علی ولی الله....

امام علی (ع) :خداوند چهار چیز را در چهار چیز مخفی نموده :

1.رضای خود را در طاعت ها پس هیچ عبادتی را کم نشمارید شاید همان مورد رضای خدا باشد

2.غضبش را در گناهان پس هیچ گناهی را کوچک نشمارید شاید همان مورد غضب او باشد

3.استجابت خود را در دعاها پس هیچ دعایی را اندک مپندارید شاید همان مستجاب باشد

4.ولی و دوست خود را در میان بندگانش پس به هیچ بنده ای بی اعتنایی نکنید شاید هم او ولی خدا باشد و شما نشناسیدش .

تحف العقول صفحه 182


چرا امام حسن (ع) صلح کرد؟

وقتی جاریة بن قدامه نزد حضرت آمد و تقاضای حرکت به سمت دشمن کرد. امام فرمود: اگر همه این مردم مثل تو بودند، رهسپارشان می‌کردم؛ ولی نصف یا یک دهم مردم این عقیده را ندارند.

(همان، ج 34، ص 18 و ر.ک. به: سیره پیشوایان، ص 110؛ حقایق پنهان، ص 216 و 213).

  ادامه مطلب ...

چرا به امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت می گویند؟

وقتی از خود امام پرسیدند، چرا هرگز سائلی را ناامید برنمی‌گردانید؟ فرمودند: من هم سائل درگاه خداوند هستم و می‌خواهم که خدا مرا محروم نسازد و شرم دارم که با چنین امیدی سائلان را ناامید کنم. خداوندی که عنایتش را به من ارزانی می‌دارد، می‌خواهد که من هم به مردم کمک کنم. 

  ادامه مطلب ...

نمونه هایی از مکارم اخلاقی امام حسن (ع)

راوی می گوید: امام حسن علیه السلام زمانی که نماز را برپا می داشتندزیباترین لباس را می پوشیدند، به حضرت عرض شد، ای پسررسول خدا چرا به هنگام نماز اینگونه لباس می پوشی؟حضرت فرمودند: به تحقیق خدا زیبا است و زیبائی را دوست می دارد. پس خود را برای پروردگارم می آرایم، چنانچه می فرماید: «به هنگام نماز و حضور در مساجد لباس زیبای خود را بپوشید» پس دوست دارم که بهترین لباسم را بپوشم.

الحیاة، ج ۵، ص ۶۶

  

ادامه مطلب ...