صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

علی مع الحق آخرین وصایای حضرت علی(ع) به علمدار کربلا

مولای متقیان علی(ع) در آخرین لحظات عمر شریف خود خواستند، همه به جز فرزندان فاطمه(س) از اتاق خارج شوند، در این هنگام حضرت عباس(ع) نیز برخاستند تا خارج شوند که حضرت علی(ع) خطاب به ایشان فرمودند: عباس! تو بمان. در کنار حسین بمان.

 

در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان وقتى مولاى متقیان حضرت امیرمومنان(ع) در بستر شهادت افتاده و لحظات آخر عمر شریفشان را سپری می‌کردند، حضرت به افراد داخل اتاق نگاه کردند و از همه خواستند تا جز فرزندان فاطمه کسی در اتاق نماند.

همه در حال خارج شدن بودن که امام دیدند حضرت عباس(ع) هم در حال رفتن است. امام خطاب به ایشان فرمودند: تو بمان و عباس گفت: اما خودتان گفتید فقط فرزندان فاطمه بمانند من مادرم ام البنین است.

در این حال هر دو بزرگوار به سختی گریه کردند، علی علیه السلام خواستند تا عباس قدری نزدیکتر بیاید. دست کوچک فرزند برومندشان را در دست گرفتند و در حالی که هر دوی آنها گریه می‌کردند دستشان را در دست امام حسین گذاشتند و از برادر کوچکتر خواستند تا در کنار برادر بزرگتر بماند.

امام علی علیه السلام فرمودند: یا حسین! من در خانه‌ام می‌میرم ولی تو در صحرا کشته می‌شوی. من پوشیده از این دنیا می‌روم ولی تو را در صحرا عریان رها می‌کنند.

آن حضرت سپس فرزند برومندشان حضرت ابوالفضل العباس(ع) را در بر گرفته، به سینه چسبانیدند و فرمودند: «فرزندم، زود باشد که چشمم به تو در قیامت روشن گردد؛ فرزندم، چون روز عاشورا فرا رسید و داخل آب فرات شدى مبادا از آن آب بنوشى در حالی که برادرت حسین(ع) تشنه باشد».

سپس تاکید فرمودند: (ای عباس! در کنار برادرت حسین بمان که مظلوم تر از برادرت نیست.(

 

 

 

 

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
خرید وبمانی سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:28 ب.ظ

سلام
وبلاگ خوبی دارین.
خواستی تبادل لینک کنی خبرم کنم.

عنوان: خرید وبمانی
لینک: http://www.PersianXchange.ir/

نوید سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:28 ب.ظ http://b-andishe.ir/

سلام
دوست عزیز به سایت من سر بزن
تبادل لینک هم میکنم
از تبادل لینک با ما پشیمون نمیشی (:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد