صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

کلامی از امام حسن عسکری (ع)

امام حسن عسکری (ع) :

تمام پلیدی ها در خانه ای قرار داده شده و کلید آن دروغگویی است.

بحارالانوار . ج 69 . ص 263 .

شهادت امام حسن عسکری (ع) تسلیت باد

امام حسن عسکری (ع) بیانی شیرین و جذاب و شخصیتی الهی باشکوه و وقار و مفسری بی نظیر برای قرآن مجید بود. راه مستقیم عترت و شیوه صحیح تفسیر قرآن را به مردم و به ویژه برای اصحاب بزرگوارش - در ایام عمر کوتاه خود - روشن کرد.

ادامه مطلب ...

تولی و تبری(2)

امام صادق علیه السلام :

منکر ولایت ما اهل بیت فرقی نمی کند نماز بخواند یا زنا کند، زیرا یقینا در آتش است.

ثواب العمال و عقاب العمال. شیخ صدوق رحمه الله علیه . ص 453

تولی و تبری(1)

امام صادق (ع) فرمودند :

حقی از ما بر عهده شیعیان ما می باشد که این حق ادا نمی شود الا اینکه بعد از هر نماز واجبی بر اولی و دومی لعن فرستاده شود.

تهدید خلیفه دوم به آتش زدن خانه ی فاطمه (س)

یا ایها الذین آمنوا لاتدخلوا بیوتاً غَیر بیوتکم حتی تستأنِسوا و تسلموا علی اَهلِها ) . نور / 27)
ای کسانی که ایمان آورده اید داخل خانه ی کسی غیر از خودتان نشوید تا این که بر اهلش سلام دهید .
ابابکر عمر بن خطاب را به سوی علی (ع) و همراهانش فرستاد تا از خانه فاطمه (س) انها را خارج کند و به او گفت ،‌اگر از دستور تو سرباز زدند ایشان را بکش !

ادامه مطلب ...

حسن ختام ماه صفر , و بازهم عنایت خاص امام حسین(علیه السلام)

شخصی بود که چندان مقیّد به احکام شرع نبود، ولی هر وقت در مسیرش به بیرق و پرچم مجالس عزاداری امام حسین علیه‌السلام برمی‌خورد، به حضرت سلام می‌داد. آن شخص از دنیا رفت و در قیامت، پرونده‌ی اعمالش را رسیدگی‌ کردند و دیدند جهنّمی تمام عیار است؛ لذا حکم صادر شد که او را به جهنّم ببرند.

ادامه مطلب ...

شرح القاب امام رضا (ع)

 معروف ترین لقب امام هشتم رضاست. این لقب را دشمن امام(ع) یعنی مامون به آن حضرت داده بود. چنان که طبری و دیگران می نویسند، بعد از ولایتعهدی امام (ع) مامون دستور داد به نام آن حضرت سکه بزنند. روی این سکه ها که الان درموزه آستان قدس است. نوشته شده: (الامیر الرضا ولیعهد المسلمین علی بن موسی)

ادامه مطلب ...

متن پیام امام رضا (ع) به حضرت عبدالعظیم (ع)، خطاب به شیعیان

جناب شیخ مفید(ره) در کتاب خویش پیام جامع، آموزنده وجالبی را از هشتمین امام معصوم حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام آورده است که آن بزرگوار آن پیام را به وسیله حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به شیعیان ودوستداران اهل بیت علیهم السلام فرستاده اند.

ادامه مطلب ...

مطالب بیشتر را در سایت کلام شیعه بخوانید

برای ورود به سایت بر روی لوگو کلیک کنید


از کرامات امام رضا (ع)

علامه طباطبایی (ره) می فرمایند: «لطف امام رضا (ع) حسی است. هر کس وارد صحن شود، انگار کسی به سر و صورت انسان دست می‌کشد.» (حجت الاسلام فاطمی نیا(

و در جای دیگر علامه فرمودند: «از این حرم، هیچ کس دست خالی برنمی گردد.» عنایت و توجه امام رئوف و مهربان شامل حال همة عاشقان و دوستداران می شود، حتی غیر مسلمان از این بارگاه شفا گرفته اند.

از امام سؤال شد شما را در کجا می توان پیدا کرد؛ آقا فرمودند: مرا در قلبهای شکسته بیابید، هر چیز بشکند از قیمتش می کاهد، مگر قلب مؤمن که اگر بشکند، قیمتش زیاد و ارزش پیدا می کند.

 

شهادت حضرت امام رضا (ع) بر تمامی شیعیان تسلیت باد

 خادمی نقل می کنند: داخل صحن حرم، خانمی دیدم که چادر بر سرشان نبود، گفتم: خواهر چادرتان کجاست، آن خانم گفت: من مسلمان نیستم بلکه یک زن مسیحی هستم از تهران آمدم تا از امام رضا (ع) تشکر کنم و بروم.

ادامه مطلب ...

اللهم صل علی محمد و آل محمد

روزی رسول خدا (صل الله علیه و آله) نشسته بود، عزراییل به زیارت آن حضرت آمد
پیامبر(صل الله علیه و آله) از او پرسید:

ادامه مطلب ...

صفات حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله

متواضع ترین مردم بود تا جایی که با دستان مبارکش کفش پینه می زد، لباس وصله می کرد، به خانواده اش کمک می نمود، حتی برای تکه تکه کردن گوشت آنها را یاری می کرد، دعوت هر مومنی را چه بنده و چه آزاد می پذیرفت، هر هدیه ای را حتی اگر یک جرعه شیر می پذیرفت و آن را تلافی می کرد.

ادامه مطلب ...

ایام سوگواری پیامبر اکرم (ص) تسلیت باد

چرا خداوند لقب پیامبر خاتم را حبیب الله و لقب ابراهیم (ع) را خلیل الله نهاده. تفاوت در چیست؟ خلیل و حبیب هر دو به معنای دوست است و تفاوت آن در این است که خلیل، به دوست بدون غل وغش و کسی که در دوستی خود صادق است اطلاق می شود و حبیب ، یعنی دوستی همراه با علاقه شدید و به عبارت دیگر دوستی که معشوق است اطلاق می شود.