صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

داستان سگ یک یهودی که جامه دشمنان علی (ع) را درید

حضرت علی (ع) می فرمایند :

از گمان بد دوری کن، زیرا بدگمانی عبادت را از بین می برد و گناه ( انسان ) را بزرگ می سازد.

غرر الحکم . ج1 . فصل 5 (ایاک)، حدیث

از ابی هریره منقول است که:

صبحی با رسول خدا نماز صبح کرده بودیم، آن جناب پشت مبارک به محراب داده بود و روی به اصحاب آورده در صحبت بود که مردی از انصار رسیده،پیش آمد و گفت : یا رسول الله گذار من بر در خانه ی فلان شخص افتاد که سگی دارد و آن سگ سر راه بر من گرفته، جامه ی مرا درید و ساق مرا مجروح ساخته ، مرا در نماز صبح از خدمت شما محروم کرد و روز دیگر شخص دیگر آمد و به همان طریق شکوه از ان سگ نمود و جامه ی دریده و ساق مجروح به آن حضرت نمود و از نرسیدن به نماز ناراحت بود.

پس رسول خدا برخاسته ،متوجه خانه آن شخص شده ،فرمود سگ عقور را قتل واجب است چون به در آن خانه رسید، انس پیش رفته در را بکوفت و صاحب خانه بیرون آمده گفت: یا رسول الله چه چیز شما را به خانه ی من آورده؟ و حال آنکه من بر دین شما نیستم و اگر به من رجوعی بود مرا می بایست طلب فرمایید که به خدمت آیم. من که باشم که شما تصدیع کشیده، به خانه ی من درآیید.
حضرت رسول خدا فرمودند: تو را سگی درنده هست و هر روز یکی را مجروح سازد و جامه میدرد. آن سگ را بیاور تا بکشم که قتل سگ درنده واجب است.
پس آن مرد به درون خانه دویده، ریسمانی در گردن سگ کرده، کشان کشان بیرون آورد. چون چشم آن سگ به حضرت رسول افتاد، به قدرت الهی به زبان آمده گفت: السلام علیک یا رسول الله. چه چیز شما را به اینجا در آورده است و سبب قتل من چیست؟
حضرت فرمود که دیروز فلان را و امروز فلان را جامه دریده ای و پاهای ایشان را مجروح ساخته و از نماز محروم کرده ای.
آن سگ به زبان فصیح گفت: یا رسول الله مرا کار به مؤمنان نیست و این دو شخص از جمله ی منافقان و دشمنان امیرالمومنین اند و چون به خانه ی خود می روند ابن عم تو را ناسزا میگویند و سب میکنند. واگر ایشان چنین نمیبودند متعرض ایشان نمیشدم، ولیکن مرا اخوت عربیت و همیت اهل بیت و محبت علی بر آن میدارد که دشمنان او را به قدر امکان ایذا کنم و اهانت برسانم، چون رسول خدا این کلمات را از آن حیوان که دمش به از ریش منافقان است شنید، به صاحب سگ سفارش نمود که مشفقانه با آن سگ سلوک نماید و خواست که برگردد.

آن مرد به دست و پای آن حضرت افتاد و گفت : یا رسول الله هرگاه سگ من شهادت به رسالت تو داده باشد من کم از سگی باشم اگر ایمان به تو نیاورم، دست بده تا مسلمان شوم. من گواهی میدهم که خدا یکی است و تو رسول و فرستاده ی خدایی و ابن عم تو ولی خدا و وصی مصطفی است هر که با او بد باشد صد مرتبه از سگ کمتر است و جای او در وسط جهنم و آن مرد توفیق اسلام یافت و جمیع آنهایی که در خانه ی او بودند مسلمان شدند.

حدیقة الشیعه/فصل یازدهم در معجزات علوی/صفحه ۴۰۶

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
سعید. امیرخانی فراهانی دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 09:40 ب.ظ

اللهم صل علی محمد وآل محمد ولعن الله اعدائهم ومنکری فضائلهم ومناقبهم ومخربی شریعتهم و غاصبین خلافتهم و حقوقهم اجمعین من اللان الی یوم الدین و عجل فرجهم. از لحاظ عقلی میشود گفت نه تنها با عقل مغایرتی ندارد بلکه عین خود عقل میباشد زیرا هم خداوند تعالی و هم رسول الله دشمنان اهلبیت را لعن فرموده اند ودر قرآن کریم صراحتا فرموده :قل اسئلکم اجرا مودت فی القربی. که یعنی به آنها بگو هیچ اجری در قبال هدایت شما نمیخواهم جز مودت اهلبیتم

عجل فرجه شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:29 ب.ظ http://ajel-farajah.blogfa.com/

احسنت

سپاسگزارم
سلام بر علی (ع)
سلام بر زهرا (س)

بیت العباس شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:15 ب.ظ http://beitolabass.blogfa.com

کور شو اهل سقیفه که عرب یل دارد

خوش قد و قامت و رعناست و غیرت دارد

وسط مـعرکه فریاد زند پیـغـمــــبـر

" اسدالله " برو کار تــــو ایــول دارد


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ این روزها زیاد بگوئیم سلام بــر عـلـــے ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آخــر در مدینه دیگر کسی سلامش نمیکند ، حتی جواب سلامش را هــم نمیدهند!!

سلام بر علی (ع)
یا زهرا (س)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد