صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

ارزش محبت علی (ع) از دیدگاه پیامبر اکرم (ص)

پیامبر اکرم (ص):

 إنَّ النّاسَ لَوِ اجْتَمَعُوا عَلَی حُبِّ عَلِیِّ بْنِ أبی طالِب، لَما خَلَقَ اللهُ النّارَ

اگر همۀ مردم بر محبّت علی بن ابی طالب اجماع داشتند خداوند آتش (دوزخ) را نمی‌آفرید.

بحارالأنوار، ج 39، ص 248

 در ادامه مطلب داستانی در این زمینه بخوانید

روزی رسول خدا(ص) درجایی نشسته بودند.حضرت هراسان ازجای خویش بلندشده وحرکت نموده وبه استقبال جنازه ای رفتند.

هنگامی که جنازه را آوردند فرمودند ان را روی زمین بگذارند امرنمودند که صورتش رابازکنید و خطاب به مردمی که درآنجا جمع شده بودند فرمودند: چه کسی این شخص رامی شناسد؟

امیرالمومنین (ع) که آنجاحضورداشتند عرض کردند: من اورامی شناسم.اوشخصی است از قبیله بنی ریاح وهرگاه مرادرجایی می دید می ایستاد ومی گفت: یاعلی من تورا دوست دارم.

پیامبر(ص) فرمودند: من آنجاکه نشسته بودم دیدم (به جهت مرگ این شخص) آنقدرفرشته ازآسمان به زمین نازل شده است که زمین ازازدحام فرشتگان تنگ شده است!

محبت علی (ع) آنقدرارزش دارد که برای محب اواین همه فرشته درهنگام مرگش نازل می شوند.

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
عجل فرجه دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 07:02 ب.ظ http://ajel-farajah.blogfa.com/

بسیار خواندنی !!

بسیار سپاسگزارم
یا علی مدد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد