صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

شفاعت امام زمان (عج) برای ما

سر این که شفاعت به مولای ما حضرت حجت (ع) اختصاص داده شده با اینکه همه اهل بیت (ع) روز قیامت شفیع هستند این است که شفاعت ایشان شامل کسانی که منکر مولای ما صاحب الزمان (عج) باشند نمی گردد.

در غایه المرام از طریق عامه از امیرالمومنین (ع) روایت است که فرمود : رسول خدا (ص) فرمودند : من آورنده ( و رساننده) شما به حوض ( کوثر)هستم و تو ای علی ! ساقی هستی و حسن حمایت کننده، و حسین فرمان دهنده، و علی بن الحسین تقسیم کننده، و محمدبن علی نشر دهنده، و جعفربن محمد بسیج کننده، و موسی بن جعفر شمارنده محبان و مبغضان و بازدارنده منافقان، و علی بن موسی زینت بخش مومنین، و محمد بن علی فرود آورنده اهل بهشت به منزلگاه هایشان و درجاتشان، و علی بن محمد خطیب و سخنور شیعیانش و تزویج کننده آن ها با حورالعین، و حسن بن علی چراغ اهل بهشت است که از آن روشنی می گیرند، و مهدی شفاعت کننده آن ها است روز قیامت، روزی که خداوند اجازه نمی دهد شفاعت را جز به کسی که شفاعت او را بخواهد به او راضی باشد (1).

سر این که شفاعت به مولای ما حضرت حجت (ع) اختصاص داده شده با اینکه همه آنها (ع) روز قیامت شفیع هستند این است که شفاعت ایشان شامل کسانی که منکر مولای ما صاحب الزمان (عج) باشند نمی گردد.

پس برای آن ها نه شفاعت کننده ای هست و نه دوست دلسوز و صمیمی (2).

هرچند که به امامت سایر امامام (ع) معتقد باشند. به همین جهت است که در حدیثی در کمال الدین از امام صادق (ع) روایت شده که فرمودند : هر کس که به امامت پدران و فرزندانم اقرار داشته باشد ولی مهدی (عج) از فرزندان مرا انکار نماید، مانند آن است که به همه پیغمبران اقرار و اعتقاد داشته باشد و محمد (ص) را انکار کند (3).

از کتاب مکیال المکارم . ج1 . ص 149 و 150


1. غایه المرام : 692.

2. مضمون آیه 100 و 101 سوره شعرا : فَمَا لَنَا مِن شَافِعِینَ وَلَا صَدِیقٍ حَمِیمٍ

3. کمال الدین : 2/338.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
عجل فرجه شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:52 ق.ظ http://ajel-farajah.blogfa.com/

ادرس وب رو یادم رفت

عجل فرجه شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:44 ق.ظ

سلام
ممنون از حضورتون
انشالله همیشه برای اهل بین بنویسید .
با افتخار لینک شدید

سلام
بسیار سپاسگزارم در پناه خدا سلامت و موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد