صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

شهادت حضرت رقیه(علیهاالسلام) + دو مطلب در سایت کلام شیعه

در روز پنجم ماه صفر سال 61 هجری حضرت رقیه(علیهاالسلام) مظلومانه به شهادت رسید. نام شریفش (رقیه)،(فاطمه) و(زینب) است. پدرشان مولاناالشهید اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و مادرشان ام اسحاق است.

در روز پنجم ماه صفر سال 61 هجری حضرت رقیه(علیهاالسلام) مظلومانه به شهادت رسید.(1) نام شریفش (رقیه)،(فاطمه) و(زینب) است. پدرشان مولاناالشهید اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و مادرشان ام اسحاق است.
ولادت آن حضرت درمدینه بود و درسن سه سالگی یا بیشتر درمحرم 61 هجری با پدر بزرگوارش به کربلا آمد. قبل و بعد از روز عاشورا بارها مورد تفقد و دلجویی اباعبدالله(علیه السلام) قرار گرفت تا آنجا که به خواهرش حضرت زینب(سلام الله علیها) در مورد او سفارش فرمود. بعد از شهادت امام حسین(علیه السلام) و اهل بیت و اصحاب، همراه با اسرا به کوفه و شام برده شد ودر مسیر چهل منزل راه شام رنج های فراوانی دید.
درشام بعد از دیدن سر نورانی پدر با پیشانی شکسته در خرابه، آنقدر ناله زد و گریست تا به ملکوت اعلا پیوست، و بدن شریف آن حضرت را شبانه دفن کردند.(2(
شواهد و مدارک درباره وجود شریف آن حضرت،و بودن قبر آن حضرت در مکان فعلی حرم مطهر، همراه با معجزات و کراماتی از آن مخدره مظلومه بسیار است.

در بعضی کتب چنین نقل شده که:دستمالی روی سر انداختند و آن طبق را جلو آن دختر نهادند. پرده از آن بر گرفت و گفت: این سر کیست؟
گفتند: سر پدر توست. سر را از میان طشت برداشت و به سینه گرفت و می گفت:
«یا أبَتاهُ، مَنْ ذَا الَّذی خَضَبکَ بِدِمائکَ! یا أبَتاهُ، مَنْ ذَا الَّذی قَطع وَ رِیدَیْکَ! یا أبتاهُ مَنْ ذَا الَّذی أَیتمنی علی صِغَر سِنّی! یا أبَتاهُ، مَنْ بَقی بَعْدَک نَرْجوه؟ یا أبَتاهُ، مَنْ لِلْیتیمة حَتّی تَکْبُر»
«
پدر جان، کی تو را با خونت خضاب کرد! ای پدر که رگهای گردنت را برید! ای پدر، کی مرا در کودکی یتیم کرد! پدر جان، بعد از تو به که امید وار باشیم؟ پدرجان، این دختر یتیم را کی نگهداری و بزرگ کند!».
و از این سخنان با او گفت، تا اینکه لب بر دهان شریف پدر نهاد و سخت بگریست تا غش کرد و از هوش رفت. چون او را حرکت دادند از دنیا رفته بود.
اهل بیت چون این بدیدند، صدا به گریه بلند کردند و داغشان تازه شد، و همه از زن و مرد بر آن آگاه شدند و گریستند.
منابع:
1. وقایع الشهور: ص47
2 . کامل بهایی: ج 2 ص 179. نفس الهموم: ص457-456. الوقایع و الحوادث: ج5 ص 85-70. از مدینه تا مدینه : ص 966-955. منتخب التواریخ: ص388
.

 

همچنین مطالب زیر را در کلام شیعه بخوانید :


شعر ی از سید محمدرضا اویارحسینی برای دختر سه ساله امام حسین (ع)

زن فرانسوی درکنار بارگاه ملکوتی حضرت رقیه سلام الله علیها


برای ورود به سایت بر روی لوگوی زیر کلیک کنید :


 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد