صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

صدای شیعه

«اشهد ان علی ولی الله »

گزیده ای از سخنان گهربار حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) : ابن عباس می گوید : از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) درباره فرموده خداوند ( در قرآن ) السابقون السابقون ….. پرسیدم ؟ در پاسخ فرمود : جبرئیل گفت : آنان علی (علیه السلام) و شیعیان او هستند که به سوی بهشت پیش تاختند ( رفتند ) و به الطاف و نعمت های خداوند نزدیک شدند. 

بحارالانوار جلد ۶۸ صفحه ۲۰ حدیث ۳۳

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) : روز غدیر خم برترین عیدهای امت من است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد آن روز برادرم علی بن ابی طالب را به عنوان پرچمدار ( و فرمانده ) امتم منصوب کنم. تا بعد از من مردم توسط او هدایت شوند و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای آنان پسندید. 

امالی صدوق صفحه ۱۲۵ حدیث ۸

رسول خدا (صلی الله علیه و آله) : به همانی که جانم در دست او است هرگز علی (علیه السلام) را به جبهه جنگی در حال رفتن ندیدم جز این که دیدم جبرئیل با هفتاد هزار فرشته در سمت راست ، و دیدم میکائیل را با هفتاد هزار فرشته در سمت چپ اوست ، و فرشته مرگ جلوی اوست ، و ابری بر سرش سایه کند تا پیروزی رسد. 

خصال الصدوق جلد ۱ صفحه ۲۰۶

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) : مثل قائم ما مثل وقوع قیامت است که وقت آنرا جز خدای تبارک و تعالی نمی داند و به احدی آشکار نسازد…. جز به صورت ناگهانی پیش نخواهد آمد. 

کتاب بحارالانوار جلد ۵۱ صفحه ۱۵۴

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) : مهدی (عج) از فرزندان من است نامش نام من ( محمد ) و کنیه اش کنیه من ( ابوالقاسم ) میباشد در صورت و سیرت از همه کس به من شبیه تر است . برای او غیبتی است که در آن مردم دچار حیرت می گردند و بسیاری از دسته ها و گروه های مردم گمراه میشوند . آنگاه مانند ستاره تابانی از پرده غیبت به در می آید و زمین را پر از عدل و داد میکند آن چنان که پر از ظلم و ستم شده باشد. 

کتاب بحارالانوار جلد ۵۱

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) : برترین عبادت ها انتظار فرج است. 

کتاب نهج الفصاحه جلد ۱ صفحه ۷۸

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) : مهدی (عج) از فرزندان من است نامش نام من ( محمد ) و کنیه اش کنیه من ( ابوالقاسم ) میباشد در صورت و سیرت از همه کس به من شبیه تر است . برای او غیبتی است که در آن مردم دچار حیرت می گردند و بسیاری از دسته ها و گروه های مردم گمراه میشوند . آنگاه مانند ستاره تابانی از پرده غیبت به در می آید و زمین را پر از عدل و داد میکند آن چنان که پر از ظلم و ستم شده باشد. 

کتاب بحارالانوار جلد ۵۱

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) : برترین عبادت ها انتظار فرج است. 

کتاب نهج الفصاحه جلد ۱ صفحه ۷۸

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) : فرمودند چهار چیز است که هرکدام در خانه ای رخنه کرد ویرانش کند و برکت از آن خانه ها رود : ۱٫خیانت ۲٫دزدی ۳٫شراب ۴٫زنا .

شیخ صدوق مجلس شصت و دوم صفحه ۳۹۸

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) : خداوند به وسیله نیکی با پدر و مادر عمر انسان را زیاد 

می کند. 

نهج الفصاحه صفحه ۱۵۲ حدیث ۷۵۵

اسماعیل بن عبدالخالق گوید: مردى از اصحاب پیغمبر (ص ) (چندى ) بخدمت آنحضرت (ص ) نیامد، (و پس از مدتى ) خدمتش رسید، رسول خدا (ص ) باو فرمود: چه چیز تو را از ما دور کرده بود؟ عرضکرد: بیمارى و ندارى ، باو فرمود: آیا بتو نیاموزم دعائى که خداوند از تو بیمارى و ندارى را دور سازد؟ عرض کرد: چرا یا رسول الله ، فرمود: بگو: ((لا حول و لا قوة الا باللّه (العلى العظیم ) توکلت على الحى الذى لا یموت و الحمد لله الذى لم یتخذ (صاحبة و لا) ولدا و لم یکن له شریک فى الملک و لم یکن له ولى من الذل و کبره تکبیرا)). گوید: پس درنگى نکرد (و طولى نکشید) که خدمت پیغمبر (ص ) بازگشت و عرضکرد: اى رسول خدا (ص ) خداوند بیمارى و ندارى را از من برد.

اصول کافى جلد ۴ صفحه ۳۳۲

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد